Přiznávám na rovinu: v KFC jsem byla naposledy před mnoha lety, když jsme ještě s kolegy byli mladí a jedna nonstop pobočka této sítě nás po několika popracovních pivech při půlnoční cestě domů zachránila od smrti hladem. Jinak se rychlému občerstvení celý život obloukem vyhýbám, za což mi můj žlučník nepochybně děkuje.

Nicméně kdy jindy udělat reportáž Den s manažerem než ve chvíli, kdy značka KFC slaví hned dva velké milníky: pětadvacet let na českém trhu a zároveň se chystá otevřít svou stou pobočku v zemi. Před dvaceti lety přitom začínali s pouhými šesti pobočkami.

Je devět ráno a prezident KFC Libor Hubík má v jinonickém sídle firmy právě pár minut času na krátký rozhovor, než mu začne dlouhá porada. Za sebou má už ranní venčení psa, argentinské dogy, již má ve sdílené péči se svým sousedem. Kvůli častým služebním cestám do zahraničí to totiž jinak nejde, sám by se o psa starat nemohl. Stihl už taky pravidelnou předpracovní hodinku posilovny, což vysvětluje, jak je možné, že i když denně jí smažené produkty vlastní sítě, sám nemá ani gram tuku navíc.

"Prostě rád sportuju i rád jím," směje se člen vedení společnosti AmRest, která v Česku provozuje u nás kromě KFC i síť Starbucks a další známé řetězce. Jen v minulém roce u nás KFC otevřelo dvanáct nových poboček. Nezaměřuje se přitom jen na velká města, ale i na ta menší, například na Klatovy nebo Písek, kde pobočka dokonce získala architektonické ocenění za design. Momentálně provozuje KFC 97 restaurací ve 41 městech. "A moc se těšíme, že ještě letos na podzim otevřeme tu stou pobočku, čímž dostihneme konkurenci," mne si ruce ředitel.

Dalším plánem pro letošní rok je zavedení samoobslužných kiosků. "V současné době už jsou některé v testovacím provozu a do budoucna bychom je rádi zavedli ve většině restaurací," říká Libor Hubík. Aby však nebyla digitalizace na úkor lidské komunikace, a tudíž pohostinnosti, plánuje KFC také pokračovat v nastaveném trendu otevřených kuchyní, kde je za sklem vidět, jak personál pobočky pracuje. "Zakládáme si na tom, že všechno je z reálných čerstvých českých surovin, tak ať to lidé vidí, a ne že do kuchyně přijede rozemleté zmražené cosi," zarazí se právě včas prezident KFC, ale z nedořečeného lze celkem snadno vydedukovat, že naráží na hamburgery od konkurence.

Libor Hubík (49)

Prezident KFC pro Česko a Rakousko a jednatel společnosti AmRest ČR je na současné pozici od roku 2005. Studoval na Vysoké škole ekonomické v Praze automatizované systémy řízení. Ve společnosti AmRest, která v Česku provozuje síť restaurací KFC, Burger King, Pizza Hut a kaváren Starbucks, pracuje od roku 1998. Ve volném čase sportuje, mezi jeho záliby patří snowboarding nebo cyklistika. Rád vyráží do přírody nebo na hory. Je vášnivým sběratelem gramofonových desek, má rád jazz, vážnou hudbu, ale nepohrdne ani rockem.

Porada, která se později zvrhla

Je půl desáté a nastal čas porady, která patří k nejdůležitějším v tomto měsíci. Jednak se za pár dnů konají důležité konference, na nichž bude KFC prezentovat své výsledky a novinky před ostatní konkurencí a je třeba se dohodnout na tom, co všechno říct a jak posluchače co nejlépe zaujmout. Kromě toho je nutné vymyslet, co se bude chystat po celý květen − příprava na oslavy pětadvacátého výročí firmy na trhu. A pak je taky konec čtvrtletí, takže se budou řešit čísla a prodeje.

V zasedací místnosti se postupně scházejí lidé jako šéf marketingu, člověk přes digitální aplikace, oblastní ředitelky a další. Na stole jsou samé zdravé lahůdky: Pribináčky, smoothie, čerstvě vymačkané ovocné šťávy, mátový čaj, maliny, borůvky, hroznové víno, melouny, ale i dětská výživa Hamáček. "Začněme jako každý jiný meeting: těmi dobrými zprávami," zahajuje ředitel. "Takže velice dobře nám rostou burgery a včera padl rekord na KFC Rozvoz," bere si slovo marketingový šéf Petr. "Služba KFC Rozvoz je od svého spuštění čím dál oblíbenější. Zákazníci ji mohou využít ve dvaadvaceti největších městech po celé České republice. Nejvyšší jednorázové objednávky přesahují i deset tisíc korun, lidé je objednávají na nejrůznější oslavy a akce. Letos v lednu jsme oslavili miliontého zákazníka. K přepravě používáme auta a pěší roznos, ale do budoucna zvažujeme flexibilnější a k životnímu prostředí šetrnější doručování elektroskútry," chrlí ze sebe data a fakta Petr Adamec.

Doplňuje jej kolega Lukáš, který sděluje, že digitální kiosky zaznamenaly velký nárůst objednávek a v současné chvíli dělají tam, kde jsou, dvacet procent všech objednávek. A pak: znalost značky mezi lidmi stoupla na 32 procent (oproti 39 procentům konkurenčního McDonaldu). Ovšem penetrace trhu, tedy procento lidí, kteří navštíví některou z poboček v posledním čtvrtletí, stouplo na 38 procent oproti konkurenčním 37 procentům.

Poté se tým přesune na vylepšení designu jedné z nově zrekonstruovaných poboček v Praze na Andělu. Právě té, která nás kdysi s kolegy zachránila. "Je to moje srdcovka, kdysi jsem tam začínal, takže jsem se tam musel jít hned podívat," říká Petr. Řeší se ale jen detaily, jak přitáhnout pozornost návštěvníků zvenčí.

Hologramy jako z filmu Sběratelé kostí

K tomu ostatně míří i další nápad: plán na holografický kbelík se smaženými kuřaty visící a otáčející se v prostoru. Petr je dokonale připravený, stačí dva kliky a na velkoplošné obrazovce v čele místnosti se objevuje nejnovější klip z veletrhu s přístroji, které toto umí. A rázem se ocitáme jakoby ve filmu Sběratelé kostí, kde se právě takto rekonstruují obličeje zemřelých.

Poprvé v životě máme s fotografem neodolatelný pocit, že se musíme taky zapojit do diskuse s naším názorem, protože jak známo, jídlu a fotbalu rozumí každý. Nicméně tato porada je tak kreativní, že energie managementu jindy pouhého pozorovatele prostě vtáhne do děje a nutí přidat se se svými nápady. "Už nikdy nepůjdu s dcerou přes Václavák, protože by mě k vám okamžitě zatáhla," prohlásím na závěr, jelikož tato holografická novinka se zřejmě objeví na pobočce na největším pražském náměstí.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?