V oboru HR je zaměstnanecká zkušenost už několik let předním tématem. Ale odkud se ale vlastně zaměstnanecká zkušenost vzala? Vznik pojmu souvisí se zákaznickou zkušeností a snahou firem chovat se ke svým lidem jako k zákazníkům, aby zaměstnanci byli spokojenější, produktivnější a zlepšovali finanční výsledky.

Na rozdíl od zákazníků mají zaměstnanci se zaměstnavateli dlouhodobější vztahy. Zkušenost zaměstnanců je sociální: staví na kultuře a vztazích s ostatními a jde nad rámec potřeb jednotlivce. V neposlední řadě požadují zaměstnanci více, chtějí kariéru, účel a smysl své práce.

Zaměstnanecká zkušenost v číslech

Tyto rozdíly je třeba mít na paměti ve chvíli, kdy se rozhodneme zlepšovat zaměstnaneckou zkušenost, jak to v současnosti už řada firem také dělá: dle průzkumu Trendy v oblasti lidského kapitálu 2019 společnosti Deloitte, kterého se zúčastnilo více než 9500 respondentů, je zaměstnanecká zkušenost z globálního hlediska jedním z nejdůležitějších témat.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?