Už při výjezdu eskalátoru na zastávce metra Hradčanská je cítit, že tohle bude další horké městské pondělí. Jediná uklidňující myšlenka, která se v takovou chvíli nabízí, je, že už za pár minut se otevřou dveře a z nich se vyvalí tradiční kancelářský vzduch prosycený studenou klimatizací. Jistě, není to asi úplně zdravé, ale většině pracovníků to dokáže pomoci těch pět dní v práci, týden co týden, přežít.

Vyjíždím do pátého patra starší úřednické budovy. Cíl cesty zní jasně: digitální agentura Sherpas. Hned ze začátku mě ale zaráží dvě věci − strašné teplo a téměř prázdná kancelář. Jsem trochu v rozpacích. O teple jsem si už řekla své, ale jak mám teď udělat reportáž z místa, kde je včetně mě a fotografa maximálně tak deset pracovníků? "Měla jste přijít v pátek, to by to tu žilo ještě víc," vítá mě s úsměvem od ucha k uchu marketingový ředitel Michal Mládek. Schůzku na pondělí se mnou domlouval on.

Na dotaz, kde všichni jsou, odpovídá, že většina zaměstnanců je přes den na schůzkách, zbytek pracuje z domova. "Můžu vám kdyžtak nabídnout něco k pití, vodu třeba," ptá se obratně hned po informaci o tom, kde se zaměstnanci právě pohybují. "Černou kávu, prosím," odpovídám. Očekávám tradiční podivení, kdo může v tomhle počasí pít teplé kafe. Nepřichází.

V Sherpasu jsou evidentně na vyšší teploty, ať už pití, tak vzduchu, zvyklí. Pracovat tu, byť se kolektiv zdá zatím velmi mladý, dynamický a se smyslem pro humor, tak asi mám také radši klimatizovaný home office.

Přidává se k nám generální ředitel Luboš Plotěný. Do Sherpasu nastoupil dva roky po jeho založení, tedy v roce 2005. Na pozici firemního CEO nastoupil o další dva roky později. Nevím, jestli jsem to jen já, ale často si ředitele představuji tak, že i přes léto chodí v oblecích, mají nažehlené límečky a v kožených polobotkách snad i spí. I přestože jsem na vlastní oči už párkrát viděla, jak se tento stereotyp doslova sesunul k zemi, stejně mě pokaždé potěší, když vidím i vysoce postaveného člověka, jak dokáže v kanceláři fungovat v kraťasech a tričku s krátkým rukávem. Uvolňuje to atmosféru mezi pracovníky a mně to rozhodně také při povídání pomůže.

Přesouváme se do jedné zasedací místnosti. Usedáme do pohodlných, polohoupacích "ikeáckých" křesel a řeč ihned padá právě na znatelné teplo jak venku, tak v budově. "Klimatizaci tu máme, ale ještě se ji nikdo neodvážil zapnout," říká se smíchem Plotěný. Ve stejnou chvíli usrkávám ze šálku svůj kofeinový mok. Při zmínce o nezapnuté klimatizaci si ale opařím jazyk. Teplo neteplo, pojďme raději k jádru pudla.

Od Dobrého webu k Sherpasu

"Jsme digitální agentura, která kombinuje tři oblasti − digitální marketing, design digitálních produktů, včetně webů, a uživatelský výzkum. Věříme, že pokud má vzniknout něco digitálního, co má fungovat a vydělávat firmám peníze, musí to plnit potřeby zákazníků. Proto se zabýváme právě výzkumem. Dokážeme tak nahlédnout do potřeb lidí. A od toho se odvíjí další práce," představuje Plotěný na úvod společnost, do jejíhož klientského portfolia patří například firmy E.ON, Vodafone, Škoda Auto či AirBank. Na začátku ale nebyl název, pod kterým agentura vystupuje teď. Jmenovala se Dobrý web. K transformaci na Sherpas přikročili teprve před dvěma lety. "Setkávali jsme se s různými klienty a každý nás vnímal různě. Někdo nás bral jako společnost, která dělá školení, někdo jako výzkumnou agenturu, někdo jako specialisty na SEO. Chtěli jsme, aby bylo jasné, co jsme teď," říká ředitel s tím, že značka Dobrý web ale stále žije. "Ponechali jsme si ji samostatně pro vzdělávací aktivity," vysvětluje.

V Sherpasu často vládne až překvapivé ticho a klid. Většina pracovníků řeší klientské projekty v malých týmech v zasedacích místnostech nebo zrovna pobíhají po schůzkách.
V Sherpasu často vládne až překvapivé ticho a klid. Většina pracovníků řeší klientské projekty v malých týmech v zasedacích místnostech nebo zrovna pobíhají po schůzkách.
Foto: Radek Vebr

O Sherpas je v poslední době poměrně velký zájem. A tím se nemyslí jen ten obchodní. Firma se totiž v posledním půlroce dostala do hledáčku mnoha médií i HR specialistů. Důvod je jednoduchý, jeho dopad a význam ale obrovský. "Ano, máme čtyřdenní pracovní týden. Ale pojďme tomu říkat raději třídenní víkend. To je podle mě důležitější," otevírá šéf hlavní téma.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?