O víkendu jsem se bavil s jedním z přátel z reklamního byznysu. Když jsme probírali situaci v jeho podniku, řekl, že v dnešní době ekonomického růstu musí prosperovat každý "blbec". Nechtěl jsem se pouštět do žádných hlubších diskusí, že to tak není a že znám mnoho firem, které potvrzují opak.

Proč firmy i jednotlivci v podnikání živoří či krachují i v období konjunktury, nejsou-li hloupí? Důvodů − jako u většiny dění v životě − je více. Předně bych vyzdvihl jedno slovo. Prodej. Můžete být sebešikovnější, ale pokud nedokážete prodat svůj produkt či službu, těžko budete mít dostatek zákazníků a odbytu. Ale nestačí mít dobrý produkt/službu a čekat, že si vás zákazník najde. Po zkušenostech z desítek projektů u našich klientů tvrdím, že až na jednotky případů si nikdo nepořídí váš produkt/službu, byť je sebelepší, pokud to "své" nedokážete prodat. I Elon Musk, který inspiruje mnoho podnikatelů, zjišťuje, že špičkové auto se neprodá samo.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?