Důležitost sociálních sítí pro HR marketing roste. S jejich pomocí lze snadno oslovit i ty, kteří se sami po nové práci sami aktivně nerozhlížejí. Ideálním formátem pro sběr kontaktů se zde ukazují být zejména tzv. "leads ads", reklamy fungující na bázi předvyplněného kontaktního formuláře.

Nejrychlejší způsob zanechání kontaktu

Velcí zaměstnavatelé, například Škoda Auto, pro náborové kampaně na stovky pozic využívají téměř všechny marketingové kanály − od tištěné reklamy přes billboardy až po webové kariérní stránky a sociální sítě. Právě reklamy typu lead ads mohou být často nejlevnější a nejefektivnější z hlediska přímého náboru. Po kliknutí na reklamu na sociální síti se uživatel dostává do jednoduchého formuláře, ve kterém stačí vyplnit základní kontaktní údaje (neboli zanechat lead). Navíc tyto údaje jsou často již předvyplněné díky informacím, které o daném uživateli sociální síť má. Odeslání formuláře je tak otázkou několika vteřin. Samozřejmě je možné doplnit další údaje, jako je dokončené vzdělání nebo odpověď na otevřenou otázku relevantní k dané pozici.

Lead ads na Facebooku a Instagramu lze cílit dle mnoha parametrů: demografických údajů (pohlaví, věk, bydliště), zájmů uživatelů nebo třeba stránek, které uživatelé sledují. Nejdokonalejší cílení ovšem umožňuje síť LinkedIn. Registrovaní uživatelé zde mají vyplněný svůj pracovní profil, a reklamu tak můžete zacílit i podle jejich současné pracovní pozice, pracovního oboru, konkrétního zaměstnavatele, dovedností nebo třeba podle požadované úrovně seniority.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?