Postavení IT oddělení nebývá v rámci hierarchie organizace nijak zářivé. Obvykle podléhá buď provoznímu, nebo finančnímu řediteli. V praxi to chodí tak, že za IT nechce nikdo nést zodpovědnost a "řídí se samo". Přitom kolik procesů by ve firmě fungovalo bez počítačů, serverů a internetového připojení? Téměř žádné. Organizace by nedokázala komunikovat, plnit závazky a být konkurenceschopná. Přesto bývá IT v postavení uklízeček, jejichž práce si nikdo nevšímá, dokud je odvedena.

Vzájemné neporozumění

Jedním z důvodů, proč bývá IT oddělení nepochopené a odstrčené, je vzájemné neporozumění. Komunikaci určitě nepomáhají vzájemné předsudky, kdy manažer ví, že ajťák bude zase mluvit nesrozumitelně, a ajťák očekává, že ředitel zase nebude tušit, která bije. Je opravdu vzácným úkazem, když spolu tyto dvě složky dokážou mluvit. Obvykle to bývá v případech, kdy je součástí managementu někdo, kdo s má IT praktickou zkušenost a s ní i pochopení pro starosti a problémy tohoto oddělení.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?