Bylo vás pět, díra na trhu je vámi zacelená, stále rostete a doteď jste mezi sebou mluvili hlavně o byznysu. Občas dokonce v hospodě. Nyní si ale všímáte, že lidé ve firmě ani rámcově netuší, co dělají ostatní, nevědí, s kým se potkávají na chodbě, a kafe zdarma už také nestačí.

Sto a jeden tisíc výmluv, proč to nejde

Na to je nás ještě málo. Jestli někdo něco chce vědět, tak se zeptá. Na to nejsou peníze. Nejčastější tři důvody, proč se vedení rozvíjejících se firem zpočátku brání zavedení interní komunikace. Pozitivní je, že se tento přístup mění. Pracovní prostředí a vzájemnou komunikaci hodnotí zejména mladší generace jako klíčovou.

V době téměř nulové nezaměstnanosti se před plat, home office a materiální benefity dostává příjemné pracovní prostředí a sounáležitost s firmou. A odvedená interní komunikace vás odliší od ostatních firem a vašim zaměstnancům ji budou závidět jejich kamarádi na pivu. A kdoví, třeba se IK stane dalším dílem do vaší skládačky zvané "employee branding" a přinese ovoce i v podobě nových kvalitních zaměstnanců. Další nespornou funkcí interky je připomínka, že vaši lidé do společnosti patří, nedopusťte, aby pro ně práce představovala jen osm a půl odškrtnutých hodin. Dejte jim najevo, že pro vás nejsou stroje měnící pot na peníze, poskytněte jim možnost každý den se zastavit, začíst se a pobavit nad tím, co se kolem nich děje.

Pro velké průmyslové podniky je interní komunikace jednou z nejzásadnějších věcí, můžeme u nich hledat nemalé inspirace. Ředitel závodu v ocelárně by si stěží dovedl představit fungování podniku bez propracovaných pravidel. V případě firem s tisícem zaměstnanců je to nutností. Velikost ale není určující. Každá firma potřebuje komunikovat uvnitř, aby mohla lépe fungovat a vystupovat navenek. Přesvědčili se o tom nedávno při mediálním tréninku manažeři z nejmenované rostoucí firmy, kteří se nedokázali shodnout a vzpomenout si, kdo, jak a co u nich dělá a funguje. Podívali se na sebe a uvědomili si: "Už nás fakt není málo, asi bychom to měli začít řešit." Interní komunikace po čase vzniká i sama, instinktivně. Vy ale dejte raději přednost té strukturované a vámi řízené před hrou na tichou poštu.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?