Najít kvalitní, zkušené a talentované zaměstnance je v dnešní době, kdy díky převisu poptávky je takových volných zdrojů na trhu nedostatek, výzva. Náročná doba, vyžadující rychlé rozhodování pod tlakem nedostatku času, stále více vybízí k nutnosti investovat maximální úsilí do zlepšování vizuální (přitom však jednoduché a čisté) formy webových stránek.

Jak postavit firemní web

Kam směřují trendy do budoucna? "Opět platí základní pravidlo, že v jednoduchém a čistém designu tkví celá krása," říká Tomáš Musil, jednatel IT společnosti eABM. Uchazeči o práci a studenti přitom nesměřují jen na kariérní sekci, ale zajímají se o celofiremní web, ze kterého si utváří první dojem. Mezi aktuální trendy v designu a výstavbě webových stránek se podle Musila řadí zejména jednostránkové responsivní weby. U nich na hlavní straně naleznete ty nejdůležitější informace o firmě a péče o zaměstnance.

Ředitelé firem chtějí často po marketérech vidět efektivitu jednotlivých komunikačních kampaní placených v internetovém prostoru včetně soc. sítí. Tradiční požadavek vedení na "show me the money" lze nejlépe splnit perfektním pochopením SEO, tedy způsobů pro optimalizaci internetového vyhledávače a umění dobře vyčíst informace z analytiky dat návštěvnosti vašeho firemního webu. Jak se to nejlépe naučit? Nejideálnější variantou je si vytvořit web vlastní, za vlastní peníze. To se pak v datech i v tom, zda váš web funguje optimálně, naučíte orientovat velmi rychle. Je to jako s vlastním e-shopem. Když vám dostatečně neprodává, tak se musíte zase nechat zpátky zaměstnat, respektive najít jiné příjemnější řešení.

Originalita se cení

Z digitálních statistik se dá hodně rozpoznat a pokročit byznysově i náborově vpřed, což si bohužel doposud neuvědomuje mnoho marketingových i HR manažerů průmyslových firem. Tedy obratnost v pochopení principů e-commerce pomalu vstupuje i do průmyslových podniků, které v mnohých případech nejsou B2C, nýbrž B2B orientované. Nejde jen o potřebu optimální SEO, ale o aktualizaci informací a přizpůsobování zjištěným výsledkům vyhledávání. Kariérní stránky by měly být originální, nesnažte se tedy kopírovat od druhých. Průzkum a porovnání toho, co již na českém a světovém trhu existuje, není však vůbec na škodu. Potřeba efektivně pracovat s náborem vyžaduje sledovat, ve kterých sekcích kariéry se uchazeči nejdéle a nejčastěji na webu zdržují, ze kterých podsekcí odcházejí okamžitě atd. Web musí neustále žít.

Pokud se prezentujete jako firma inovátor, buďte i v rámci tvorby nových www stránek inovativní. A nenechte se zviklat občasným konstatováním webových designérů, že trendy jsou někde jinde. Někdy jen natrefíte na dodavatele, který si rád svou práci usnadní šablonovitým designem. Trendy webů můžete na trhu udávat právě vy svým originálním nápadem, když prostě vnitřně cítíte, že je to takto správně. Z tohoto důvodu se snažte odlišit, ať jste zapamatovatelní.

Příkladem zajímavého řešení kariérních stránek je komiks, kdy tvář firmě nedodávají fotografie zaměstnanců, ale kreslené komiksové postavičky. Při přípravě designu i obsahu stránek (který by neměl být složen z vágních, nicneříkajících klíčových sdělení a všeobecných zaměstnaneckých benefitů) je důležité vycházet ze zjištění, kdo má být cílovou skupinou našich kariérních stránek − tedy mladá generace Z, nebo seniorní specialista s dlouholetými zkušenostmi a proklientským vystupováním? Špatná definice cílové skupiny může způsobit, že se mineme účinkem.

Snažte se zaujmout

"Stejně jako dobrý úvod knihy upoutá čtenáře, tak vizuálně poutavý úvod firemního webu či kariérních stránek s velkou pravděpodobností zaujme pozornost diváka. Živé dynamické slidery poskládané z uhrančivých fotografií, videosmyčky či animace zajisté zaujme. Taková řešení jsou sice náročnější pro načítání prohlížeče, ale za ten výsledný efekt a zážitek stojí za to si do této funkcionality zainvestovat," komentuje Musil. Stejně skvělé je užití infografiky na vašich stránkách. Otevřené pozice ve firmě je zajímavější i efektivnější nabízet na webu formou příběhů reálných zaměstnanců včetně jejich fotografie, kdy popis pozice působí nejen důvěryhodněji, ale i více lidsky.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce iHNed.cz
Chcete si přečíst celý článek?