Hodnoty a firemní kultura jsou v mnoha firmách prázdná slova. Společnost JLL prošla v minulých letech personální obměnou a podle Mira Barnáše si uvědomila, že pokud dokáže své hodnoty skutečně promítnout do každodenní praxe, pomůže jí to vybudovat silný a lépe fungující tým.

Rozhodli jste se upravit firemní hodnoty. Proč jste k tomu sáhli?

Klíčem úspěchu nadnárodní společnosti, jakou jsme i my, je mít jasno v tom, v co věříme. Jak to ovlivňuje naše každodenní chování a jak to celé ovlivňuje naše hodnoty a kulturu. To vždy pomůže firmě ustát i těžší časy. V JLL jsou hodnoty tvořeny jak lokálně, tak i centrálně. Aby se s nimi mohli zaměstnanci v jednotlivých zemích ztotožnit, je důležité jejich praktické uchopení. Máme široké spektrum zaměstnanců, a proto se snažíme hodnoty uchopit tak, aby každému seděly. Jinak k firmě přistupuje ten, kdo v ní působí již deset let, kdo je ve středním věku, a odlišně na prostředí, kde pracuje, nahlíží čerstvý absolvent.

To jsme si uvědomili při naší nedávné personální proměně. V dnešní době musí být firma flexibilní a musí včas reagovat na nové trendy. Nemůžeme se trhu přizpůsobovat, musíme se jej snažit formovat. A to samé platí u zaměstnanců. Trh se dynamicky mění a my chceme kontinuálně umět oslovit široké spektrum zaměstnanců z nejrůznějších sektorů byznysu, s odlišnými pracovními i životními zkušenostmi a samozřejmě také dovednostmi. Uvědomujeme si, čím se naše firma odlišuje a na jaké pilíře se v ní naši lidé mohou spolehnout. To naši firmu činí silnější, stabilnější, ale také pružnější.

Jak lze poznat ty skutečné hodnoty? Aby nebyly jen na papíře.

Celosvětově staví naše společnost na třech základních pilířích, které ve své podstatě formují i naši firemní kulturu. První z nich je preciznost a profesionalita, druhou týmová spolupráce a třetí etika. Ale máte pravdu, nechtěli jsme, aby to byla jen slova z příručky. Pravidelně se ptáme vlastních lidí a klientů. Kromě toho jsme připravili takový malý workshop pro kolegy z vedení firmy, abychom se ujistili, že máme jasno v tom, co se lidem vybaví, když se řekne JLL. A to jak našim klientům, tak stávajícím i novým kolegům, odborné a široké veřejnosti či našim přátelům a rodinám. Vlastně jsme si chtěli odpovědět na otázku, kde chceme být za pět let. Snažili jsme se ujasnit si, v čem se lišíme od konkurence nebo proč u nás chtějí lidé pracovat. Z odpovědí na tyto otázky vznikla pestrá paleta názorů, kde se lidé shodli na jednom. Firemní hodnoty považují za jednoznačné a důležité, jsou součástí naší DNA, přivítali by však jejich lepší adaptaci na domácí prostředí.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce iHNed.cz
Chcete si přečíst celý článek?