Pokud se řeší nespokojenost zaměstnance až tehdy, když podává výpověď, je pozdě. Přemlouvání sice může jeho okamžité rozhodnutí zvrátit, obvykle ale netrvá dlouho a s výpovědí přijde znovu. A pravděpodobně s ní přijdou i další. Pokud odcházející zaměstnanci pojmenují stejný problém, je to dobrá zpráva snad jen v tom, že bude jednodušší report Houstonu.

Jak se ale do této situace vůbec nedostat? Pravidelný průzkum spokojenosti mezi zaměstnanci si dělá většina společností, jak ale najít na objevené bolesti skutečně účinný lék? Co zkusit selský rozum a dát zaměstnancům prostě to, co chtějí?

Z průzkumu spokojenosti před dvěma lety Air Bank vyšlo, že zaměstnancům nevyhovuje, že pracují o víkendech a po večerech. Značnou část pobočkové sítě má totiž banka v obchodních centrech, jejichž pracovní dobu musejí pobočky respektovat. Lidem chyběl volný čas, a tak jim ho banka dala − zkrátila pracovní dobu o pět hodin týdně, aniž by měnila výši mzdy.

Nespokojenost ve směnném provozu

To, že mají problém, vyplynulo v Air Bank před dvěma lety z pravidelného průzkumu mimo jiné i mezi zaměstnanci, kteří z banky odešli. "Zjistili jsme, že kolegové, kteří pracují na pobočkách otevřených sedm dní v týdnu, jsou s prací méně spokojeni než kolegové, kteří pracují na pobočkách, jež mají o víkendu zavřeno. I když díky směnnému provozu mají všichni zaměstnanci stejný počet odpracovaných hodin za týden. Pro některé zaměstnance ale znamenaly pravidelné víkendové směny značný diskomfort v jejich osobním životě," popisuje problém Silvie Kafková, HR business partnerka Péče o zaměstnance, divizi retailového bankovnictví Air Bank, která byla hlavní iniciátorka celého projektu zkrácení pracovní doby.

Po sérii diskusí se tak v Air Bank rozhodli zkusit zkrátit pracovní čas z klasických 40 hodin na 35 hodin týdně a otestovat ho v pilotním režimu jen v několika pobočkách. "Naším cílem bylo, aby kolegové měli méně pracovních víkendů − ideálně jen jeden v měsíci − a více volna i ve všední dny," vysvětluje Silvie Marková.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.