Zbyněk Berger

generální ředitel, Wikov MGI

1. Základ dobrého jména firmy tvoří nejvíce spokojení zaměstnanci. Nejdůležitější je budovat takové pracovní prostředí a podmínky, aby se lidé v práci cítili dobře, aby byli hrdí na společnost, pro kterou pracují, a aby jim práce umožňovala žít spokojený život. Dále považuji za důležité podporovat veřejné dění v blízkém regionu, ať už se jedná o podporu kulturních akcí, sportovních oddílů nebo charitativních spolků. Dobrá firma prostě musí žít s regionem, ve kterém působí.

2. Rizika máme velmi slušně ošetřena diverzifikací trhů, na kterých působíme. Krizí, ať už regionálních nebo oborových, jsme zažili mnoho a právě díky tomu, že nejsme závislí na jednom nebo dvou regionech nebo oborech, jsme vždy byli schopni reagovat a dopady krizí úspěšně minimalizovat. Jednomu problému ale čelíme několik posledních let, a to je nedostatek kvalifikovaných lidí na trhu práce. Proto jsme se před lety zaměřili na výchovu nováčků už od studentských let. Tito studenti k nám chodí na brigády, na praxe, dělají u nás diplomové práce, za dobrý prospěch dostávají stipendium. Takoví nováčci, když k nám potom nastoupí po absolvování školy, už právě nejsou úplnými nováčky. My známe je, oni znají nás a jejich začlenění do pracovního procesu je naprosto plynulé, bez překvapení na obou stranách. Zatím se nám to daří, uvidíme, co přinesou další roky.

3. Naštěstí se s žádnými lokálními problémy nepotýkáme. S místní samosprávou je a byla spolupráce vždy výborná, nedostatek kvalifikovaného personálu jsem popsal výše. Jediné, co mě napadá, je nepohodlí při dojíždění do zaměstnání. Chybějící úseky D11 negativně ovlivňují provoz ve městech, odkud naši pracovníci přijíždí. Cesta jim kvůli husté dopravě velmi často místo 15 minut trvá i třikrát déle. A to zažívat dvakrát denně pět dní v týdnu není nic příjemného. I tento "mnoholetý" nedostatek se snad do několika let podaří vyřešit.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce iHNed.cz
Chcete si přečíst celý článek?