Magické slovní spojení home office bylo ještě před pár měsíci skloňovaným benefitem. Pro mnoho manažerů českých firem bylo vlastně nepředstavitelné, že by jejich zaměstnanci mohli skutečně plnohodnotně fungovat z domova. A tak tuhle možnost brali jen jako takovou úlitbu tomu, aby na přehřátém pracovním trhu vůbec nějaké zaměstnance ulovili. "Nechceme dávat lidem delší dovolenou, tak jim dovolíme pár dní home office," slýchali jsme občas v rozhovorech. A všichni to tak začali brát. Zaměstnanci ani nepředpokládali, že by během těchto dnů pracovali (nebo udělali jen to nejdůležitější), a co je horší, zaměstnavatelé s tím ani nepočítali. Samozřejmě že to tak nefungovalo všude, a zejména v některých oborech lidé i z domova pracovali naplno. Pak je čtení o oblíbeném benefitu v podobě home officu tak trochu rozčilovalo. Ovšem koronavirus způsobující nemoc covid-19 najednou všem z nás pořádně zamíchal kartami.

Konzervativní manažeři jsou nebezpečím

Vlastně všechny firmy v Česku byly ze dne na den postaveny před těžké rozhodnutí. Zda umožnit svým lidem pracovat z domova a firmu, byť s jistými omezeními, udržet v chodu. Druhou možností bylo svůj byznys úplně zastavit. Bylo totiž zřejmé, že fungování mnoha lidí na malém prostoru není dlouhodobě udržitelné. Právě tady se ukázalo, kdo byl prozíravý a kdo nikoliv. Firmy, které se již na digitálních platformách učily fungovat v minulosti, vlastně neměly žádný problém. Jistě, nikdo neměl zkušenost s tím, že z domova pracují najednou všichni. To byla velká změna. Pokud ale byli lidé zvyklí zúčastňovat se porad pomocí nějaké digitální platformy, byl přechod snazší. Stačilo jen zajistit, aby se do firmy mohli připojit všichni současně a to byla vlastně jen věc IT. Vše tak mohlo fungovat naprosto samozřejmě téměř od prvního okamžiku.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce iHNed.cz
Chcete si přečíst celý článek?